top of page
DAGLIGDAGEN & PRAKTISK INFORMATION
Vi lægger stor vægt på at leve i et forpligtende fællesskab, hvor både elever og lærere bidrager positivt og respektfuldt til skolens hverdag.
Med cirka 120 mennesker i huset dagligt, værelseskammerater og faste spise- og rengøringstider, vil der være nogle ting, der er anderledes end derhjemme. Vores hovedregel for samværet er frihed under ansvar, samt en tillidsfuld og respektfuld tilgang til hinanden.
På denne side finder du information, som er relevant for vores nuværende elever.
Hvis du mener, at der mangler information, er du velkommen til at skrive til at kontakte os her.
-
BeskrivelsePå modelinjen lærer du om de processer, metoder, teknikker og udtryksformer, der knytter sig til design af beklædningsgenstande. I udformningen af beklædningsgenstande tages hensyn til funktion, æstetik og kommunikation. Egne ideer, behov, fantasi og/eller ydre inspiration skaber udgangspunkt for de eksperimenter, afprøvninger og overvejelser, som fører frem til det konkrete produkt. Der udvælges og tages bevidste valg i farver, former, materialer, teknikker og redskaber. Undervisningen vil omfatte selvstændigt arbejde, individuel vejledning og klasseundervisning. Eleven får stillet bundne opgaver som skal løses og udføres. En bundet opgave kunne f.eks. være at konstruere en personlig nederdelsgrundform efter egne mål, hvorefter der arbejdes med mønsterbrug til eget design af nederdel.
-
IndholdDesignproces – fra ide til produkt Illustrator Arbejdstegninger og modetegninger Mode og trend Klædedragtshistorie Stil og farver Inspirationsplancher Materialelære Udvikling af personlig stil Tegning og udvikling af egne kollektioner Måltagning Konstruktion af personlige mønstre Træning i mønsterbrug Tilretning af personligt snit Brug af fagets redskaber(/teknikker) Konstruktion og opsyning af modeller Modeopvisning Eksamen og udstilling
-
FormålFormålet med undervisningen på Mode er at du får erfaringer med at arbejde og skabe dit eget indenfor beklædningsområdet. Du bliver i stand til at overskue samspillet mellem det man forestiller sig, processen, udførelsen og at der udvikles færdighed i at formgive, realisere og vurdere egne og andres produkter.
bottom of page